Niet alle kwalen gaan vanzelf over…Movember

Meld je aan voor onze Nieuwsbrief

“Onze wereld stond op z’n kop”, vertelt Theresia, office manager van Fundament All Media. Haar man, Miro, kreeg in november 2010 te horen dat hij METEEN ingepland werd voor een operatie. Geen verder onderzoek, maar meteen door naar de operatie kamer: teelbalkanker.

“Onze hele wereld stortte in. Al onze dromen, alle dingen die we nog wilden doen, alles werd anders na het vreselijke woord kanker. Niets zou meer hetzelfde zijn, onzekerheid en onrust nemen het over”, verzuchtte zij. “Op het moment dat je de diagnose hoort blijft maar één ding hangen: dat ene kleine woordje van 6 letters: kanker. Dat doet wat met je.”

Hoe het zo gekomen is? Mannen. Mannen hebben de unieke eigenschap om vooral niet te veel over kwaaltjes te vertellen. Ze bagatelliseren graag en zijn wellicht angstig voor de consequenties die een diagnose met zich mee brengt. Dit ondanks het feit dat zij ook wel weer weten dat een goede analyse logisch is en tot genezing kan leiden. Daar moeten mannen meer over praten, het is inderdaad een vorm van kwetsbaarheid die nog de nodige aversie met zich meebrengt. Als man ben je immers onkwetsbaar. Ik denk dat iedereen de voorbeelden wel kent.

Overigens was de bijna fatale diagnose van de man van Theresia niet te wijten aan negeren aan de kant van Miro maar aan bagatellisering van de kant van de arts. “Achteraf gezien hadden we eerder een second opinion moeten vragen! Ik wil dan ook dat iedereen zich bewust wordt van het feit dat er wel eens iets echt mis kan zijn en dat dit niet genegeerd moet worden, vandaar dat we meedoen met Movember.”

Movember
Een snor als eyeopener? Een kriebelige bovenlip kweken om daar vervolgens ook nog op aangesproken te worden? Het werkt! Dat heeft Movember tot nu toe zeker bewezen. De actiemaand, die mannen oproept aandacht te vragen voor hun kwalen en ziektes om erger te voorkomen, heeft een bewustwordingsbeweging op gang gebracht. Maar als je vraagt: zijn we klaar, dan heeft onze office manager Theresia daar een pasklaar antwoord op: nog lang niet!!

Wij maken het persoonlijk
En daarom zie je deze maand de mannen van Fundament All Media soms onherkenbaar op kantoor of bij de klant verschijnen. Ook zij doen mee om Movember nog groter te maken. Om nog meer mannen te bereiken die (nog) niet naar een dokter stappen of met vrienden bespreken wat hun dwarszit. Het feit dat onze mannen meedoen ligt dan ook in het beschreven persoonlijke verhaal van Theresia. Een ervaringsverhaal met – zoals het nu lijkt – gelukkig een goed einde. Maar juist omdat niet al die verhalen goed aflopen vindt Theresia het tijd om mannen wakker te schudden. “Praat er alsjeblieft over! Iets hebben is niet eng! Niet alle ziektes zijn besmettelijk! En vooral: wees je ervan bewust dat niet alle kwalen vanzelf overgaan. Dus moet je er WEL iets mee! Ik wil bereiken dat meer mannen zich hiervan bewust worden. Dat is mijn doel!”

Gladgestreken
Maandag 3 november moesten alle mannen eraan geloven. Tussen 9 en 10 uur gingen zij zich, op kantoor, scheren. Want als we iets doen bij Fundament All Media, dan doen we het goed! We beginnen glad. Alles is vastgelegd door Henk Gubbels van Bright Moon Media. Van glad naar snor in een maand tijd. Wij zijn benieuwd welke modellen we voorbij zien komen. Theresia is trots: “Zij zetten zich een maand lang in. Worden dagelijks aangesproken en moeten toch maar even het gesprek aangaan met anderen. Geweldig!”

1 december
Op 1 december mag de snor er weer af. De barbiers van De Barbershop nemen dan hoogstpersoonlijk de bovenlip onderhanden.

Alleen de mannen?
Nee! De vrouwen gedragen zich als echte Mo Sistas. Vrouwen die van snorren houden (althans gedurende deze maand) en enthousiast zijn over de gezondheid van de man. Movember wordt bij Fundament All Media zonder twijfel mede een succes dankzij de liefde, steun en inspiratie van alle Mo Sistas!

Met dank aan Marieke van der Hoek voor het interview – www.escriba.nl


Theresia Hendriks

Customer experience. En hoe het niet moet.

28 oktober 2014

`Dear EA Customer, As always, we strive to provide you with the world’s best customer experience for the world’s best games. …’ luidde de aanhef van de mails die ik Lees meer

 

Logo’s. Do’s en dont’s

21 oktober 2014

Fundament All Media maakt meer dan 200 websites per jaar. Veelal projectsites, bedoeld om huizen aan de man te brengen. De stijl van zo’n project wordt daarbij vaak aangeleverd door Lees meer

   

Uber: lessen in huizenverkoop?

23 september 2014

Je ziet het overal ontstaan: traditionele branches die door online spelers op een zijspoor worden gezet. Of tenminste gaan twijfelen aan hun eigen kunnen. Terecht? Zeg het maar, de praktijk Lees meer

 

Zit jij achter het stuur van je campagne?

16 september 2014

Hoeveel vrienden heb jij? Hoe vaak bezoeken ze jouw tijdlijn? Lezen ze jouw posts? Sharen ze jouw berichten met hun vrienden? Hoe groot is je bereik? En delen ze ook Lees meer

 

7 redenen om nu in te checken voor Real Estate Connect 2015

12 september 2014

Natuurlijk wil jij er ook bij zijn: REC 2015 in New York, van 27-30 januari in het Marquis Marriott op Times Square. Misschien wel het belangrijkste event over internet en Lees meer

   

Van onzichtbare waarde: responsive templates

10 september 2014

Goed luisteren naar de wensen van klanten en daar de eigen visie op los laten. Dan creëer je vernieuwend werk. Deze visie gaat op voor zowel projectontwikkelaar Synchroon (woon- en Lees meer

   

Loop jij het risico?

05 augustus 2014

Het risico niet te weten wat te doen bij brand is groter dan het risico op het ontstaan ervan. De risicowijzer was en is een bekend fenomeen in menig huishouden. Lees meer

     

Leer je campagne maken of breken

22 juli 2014

Toverwoord in dit digitale tijdperk is ‘conversie’. Het omzetten van een eerste stap in een volgende stap, bijvoorbeeld het aanmelden voor een nieuwsbrief, het opgeven voor een bijeenkomst of, vaak Lees meer

   

Hèb eens het lef…

01 juli 2014

De overeenkomst tussen De Mannen van Schuim en Fundament All Media is snel gevonden: de lefgozâh stijl van campagnes voeren. Dat is anders dan oldschool marketing trajecten uitzetten, het is Lees meer

 

Lees meer dan 1.000 meningen over je aannemer

26 juni 2014

Het sprookje van vergelijkingsites Waarom zou je wel je vakantieadres checken via Zoover en de aannemer die je huis gaat bouwen of verbouwen at random kiezen? Die vraag stelde Stichting Lees meer

Waarom je moet zaaien in plaats van oogsten in Augustus.

24 juni 2014

De maand Augustus is vernoemd naar de Romeinse Keizer Augustus.  De man die door steeds meer bevoegdheden naar zich toe te trekken de eerste Keizer van Rome werd. Augustus is Lees meer

 

Moeilijke vraag? WeHelpen!

19 juni 2014

Wie helpt me met de aanleg van mijn tegelpad? Ik wil zo graag een dagje weg, wie verzorgt mijn man? Ik wil graag mijn huis opruimen, maar ik kom de Lees meer

 

Het gras is altijd groener…

17 juni 2014

Waarom iedere voetbalclub een steeds groter, moderner, nieuwer stadion wil, is voor de hand liggend: de toeschouwers passen er niet meer in, de veroudering slaat toe of de concurrent heeft Lees meer

 

Woont u in Groningen? Dan woont u wellicht slimmer!

13 juni 2014

Nee, dit heeft niks te maken met het feit dat het wonen in Groningen an sich u slimmer maakt. Hoewel. Het heeft wel alles te maken met het geluk dat Lees meer

     

Het best bewaarde geheim van Scheveningen

11 juni 2014

Neem een ruig gebied, een haven bijvoorbeeld, een middelgrote stad in Nederland, een gematigd klimaat en dito gehumeurde doelgroep en je hebt de ingrediënten voor een spannend plan: het social Lees meer

 

Succesvolle Woonspiegel gaat fase 2 in

14 mei 2014

Fundament All Media heeft in opdracht van de Gemeente Meppel het nieuwe vraaggestuurde woonconcept ‘De Woonspiegel’ ontwikkeld. Een nieuwe benadering van de consument op de woningmarkt waarbij de woonwensen van Lees meer

Samenvatting webinars: Co-creatie, nieuwbouw marketing en NIKI/Funda koppeling

13 mei 2014

Samenvatting webinars: Co-creatie, nieuwbouw marketing en NIKI/Funda koppeling Lees meer

Fundament All Media stopt met browser IE8

05 mei 2014

Welke browser gebruik jij? Welke Internet browser gebruik jij? Internet Explorer, Chrome, Firefox of wellicht Safari? Soms is het de browser die standaard wordt geleverd met het besturingssysteem, zoals Safari Lees meer

   

Nieuw fundament voor de makelaars?

23 april 2014

Samen vooruit kijken. Onder dat motto organiseert funda morgen het evenement Fundament’14. Als directeur van Fundament All Media (nomen est omen) volg ik het grootscheepse makelaarsevenement met extra belangstelling. Lees meer

Welke innovatieve ontwikkelingen hebben de toekomst? Wat betekent dit voor makelaars? En hoe kan funda hierbij helpen? Het zijn ‘fundamentele’ vragen die tijdens Fundament’14 aan bod komen. Met de komst van oud-Google-directeur Marc Duijndam lijkt er in ieder geval een frisse nieuwe wind te gaan waaien bij funda. Lees meer

     

Deze maand drie gratis webinars!

09 april 2014

In april houden we drie webinars waar wij veel vragen over krijgen van onze opdrachtgevers en die zeer interessant voor je kunnen zijn. Deze webinars staan gepland op de onderstaande Lees meer

   

Gratis webinar Co-creatie: Ruimte voor de Tussenmaat

04 april 2014

Co-creatie is reeds enige jaren een gevleugeld begrip in de nieuwbouwbranche. Deze werkwijze zou de nieuwbouwmarkt Lees meer

   

WeHelpen in 30 landen!

31 maart 2014

TEDxBinnenhof 2014: Global Challenges | Dutch Solutions Coen van de Steeg zal vanmiddag om ongeveer 14.43 uur zijn verhaal over WeHelpen presenteren tijdens de TEDxBinnenhof. WeHelpen is een productie van Fundament All Media en wij zijn Lees meer

 

Fotoshoot MeppelWoont

27 februari 2014

In opdracht van de Gemeente Meppel heeft Fundament All Media de campagne gebiedspromotie voor de nieuwbouwwijk Nieuwveense Landen in Meppel Lees meer

 

Prachtig – De Kuip Groeit

13 februari 2014

Drie en een halve week geleden is ons gevraagd, vanuit het Feyenoord Founders Consortium, om een website te ontwikkelen voor de nieuwe Kuip in Rotterdam. In een korte tijd, en Lees meer

 

Persbericht: Gaat Niki naar Amerika?

30 januari 2014

Partnership en Big Data, dat waren dé thema’s van Real Estate Connect 2014, dat van 14 tot en met 17 januari in New York plaatsvond. De Groninger Boris Geheniau, directeur Lees meer

 

Het toverwoord in de vastgoed: maak leads slimmer

16 januari 2014

Een gevleugelde uitspraak van de social media guru Gary Vaynerchuk is: ”Everybody’s talking about it, but no one is f*#king doing it!” Lees meer

 

Samenvatting webinar Matthew Shadbolt: hoe bouw je een social audience

16 december 2013

Matthew Shadbolt is Corcoran Group’s Director of Interactive Product & Marketing. In de VS wordt hij betiteld als “The brightest mind in real estate”. Wat Matthew zo bijzonder maakt, is Lees meer

     

Niet alleen WeHelpen, maar ook helpen.

05 december 2013

Op 30 oktober 2012 is het online platform WeHelpen.nl gelanceerd, een online marktplaats waar je hulp kunt vragen, aanbieden en organiseren. Het platform WeHelpen.nl is door Fundament All Media ontwikkeld Lees meer