Leer je campagne maken of breken

Meld je aan voor onze Nieuwsbrief

Toverwoord in dit digitale tijdperk is ‘conversie’. Het omzetten van een eerste stap in een volgende stap, bijvoorbeeld het aanmelden voor een nieuwsbrief, het opgeven voor een bijeenkomst of, vaak als eerste, doorklikken op een online advertentie. Maar waar kom je dan uit? Die zogenaamde landingspagina’s zijn in toenemende mate onderscheidend voor het succes van de conversie. Komen ze direct op de juiste landingspagina op de website, of moeten ze nog 3x doorklikken? Conversion hub marketing heet dat. En wij zijn er goed in! De landingspagina kan een campagne maken of breken!

Dat besef dringt zo langzamerhand gelukkig door in marketingland. NU.nl snapt bijvoorbeeld als geen ander dat mensen zoeken op een specifiek nieuwsbericht, of alle berichten willen ontvangen over een specifiek onderwerp. Zonder eerst te moeten zoeken op de nieuwssite naar die berichten. Die inzichten onderstrepen het succes van de website.

Fundament All Media is al vanaf oprichting overtuigd van het belang van deze landingspagina’s. Snappen dat je maar een keer de kans krijgt om exact de juiste indruk te maken, waardoor mensen overgaan tot het tonen van interesse, tot aanschaf in het meest optimale geval. Dit is ZMOT, zero moment of truth. De ZMOT fase kan lang of kort duren, afhankelijk van het onderwerp. Zoeken mensen een nieuw huis dan duurt deze fase ongeveer 18 maanden. Zoeken ze een huurhuis, dan is het korter. Hoe meer levensbepalender de aanschaf, deste langer duurt ZMOT. Voorop staat dat je als verkopende partij er gewoon moet zijn in deze fase. Ben je er niet, kans verkeken.

De landingspagina’s kunnen dit proces optimaal ondersteunen. Wanneer de consument landt op de juiste pagina, met daarop de juiste boodschap, voelt hij zich gekend. 50+-ers zijn misschien geïnteresseerd in hetzelfde type huis als een jong gezin, de visualisering van de woning en de tone-of-voice zijn totaal verschillend! Consumenten zijn vluchtig en ongeduldig, ze willen daarom snel en to the point geïnformeerd worden. Klopt de informatie op de landingspagina niet, dan zijn ze voor altijd weg.

Door online zoekgedrag te meten, weet Fundament All Media heel exact hoe mensen zoeken, waar ze zoeken, wat ze aan willen treffen en in welke periode ze gericht zoeken.
Een mooi voorbeeld van een geslaagde campagne is die van Groningen woont slim.

Deze website helpt inwoners van Groningen hun energievraagstukken op te lossen met als doel energiebewuster te worden en blijven. Deze lerende campagne steunt op de landingspagina’s. Vrijwel niemand komt binnen op de homepage, vrijwel iedereen landt op de pagina die precies aansluit bij het eigen vraagstuk of interesse. Op 1 maart gestart, nu al een conversieratio van 18%. Geloof ons, dat is veel! Consumenten doen feitelijk dus exact wat de organisatie achter Groningenwoontslim.nl wil: naam en emailadres achterlaten, inschrijven voor de nieuwsbrief, informatie ophalen en betrokken blijven.

Wilt u ook meer conversie? We praten u graag bij!

Eileen Mantouw
Eileen Mantouw

Meer weten over Groningenwoontslim.nl?

Woont u in Groningen? Dan woont u wellicht slimmer

Klik op 1 van de iconen om de berichten te filteren

Reset

Hèb eens het lef…

01 juli 2014

De overeenkomst tussen De Mannen van Schuim en Fundament All Media is snel gevonden: de lefgozâh stijl van campagnes voeren. Dat is anders dan oldschool marketing trajecten uitzetten, het is Lees meer

 

Lees meer dan 1.000 meningen over je aannemer

26 juni 2014

Het sprookje van vergelijkingsites Waarom zou je wel je vakantieadres checken via Zoover en de aannemer die je huis gaat bouwen of verbouwen at random kiezen? Die vraag stelde Stichting Lees meer

Waarom je moet zaaien in plaats van oogsten in Augustus.

24 juni 2014

De maand Augustus is vernoemd naar de Romeinse Keizer Augustus.  De man die door steeds meer bevoegdheden naar zich toe te trekken de eerste Keizer van Rome werd. Augustus is Lees meer

 

Moeilijke vraag? WeHelpen!

19 juni 2014

Wie helpt me met de aanleg van mijn tegelpad? Ik wil zo graag een dagje weg, wie verzorgt mijn man? Ik wil graag mijn huis opruimen, maar ik kom de Lees meer

 

Het gras is altijd groener…

17 juni 2014

Waarom iedere voetbalclub een steeds groter, moderner, nieuwer stadion wil, is voor de hand liggend: de toeschouwers passen er niet meer in, de veroudering slaat toe of de concurrent heeft Lees meer

 

Woont u in Groningen? Dan woont u wellicht slimmer!

13 juni 2014

Nee, dit heeft niks te maken met het feit dat het wonen in Groningen an sich u slimmer maakt. Hoewel. Het heeft wel alles te maken met het geluk dat Lees meer

     

Het best bewaarde geheim van Scheveningen

11 juni 2014

Neem een ruig gebied, een haven bijvoorbeeld, een middelgrote stad in Nederland, een gematigd klimaat en dito gehumeurde doelgroep en je hebt de ingrediënten voor een spannend plan: het social Lees meer

 

Succesvolle Woonspiegel gaat fase 2 in

14 mei 2014

Fundament All Media heeft in opdracht van de Gemeente Meppel het nieuwe vraaggestuurde woonconcept ‘De Woonspiegel’ ontwikkeld. Een nieuwe benadering van de consument op de woningmarkt waarbij de woonwensen van Lees meer

Samenvatting webinars: Co-creatie, nieuwbouw marketing en NIKI/Funda koppeling

13 mei 2014

Samenvatting webinars: Co-creatie, nieuwbouw marketing en NIKI/Funda koppeling Lees meer

Fundament All Media stopt met browser IE8

05 mei 2014

Welke browser gebruik jij? Welke Internet browser gebruik jij? Internet Explorer, Chrome, Firefox of wellicht Safari? Soms is het de browser die standaard wordt geleverd met het besturingssysteem, zoals Safari Lees meer

   

Nieuw fundament voor de makelaars?

23 april 2014

Samen vooruit kijken. Onder dat motto organiseert funda morgen het evenement Fundament’14. Als directeur van Fundament All Media (nomen est omen) volg ik het grootscheepse makelaarsevenement met extra belangstelling. Lees meer

Welke innovatieve ontwikkelingen hebben de toekomst? Wat betekent dit voor makelaars? En hoe kan funda hierbij helpen? Het zijn ‘fundamentele’ vragen die tijdens Fundament’14 aan bod komen. Met de komst van oud-Google-directeur Marc Duijndam lijkt er in ieder geval een frisse nieuwe wind te gaan waaien bij funda. Lees meer

     

Deze maand drie gratis webinars!

09 april 2014

In april houden we drie webinars waar wij veel vragen over krijgen van onze opdrachtgevers en die zeer interessant voor je kunnen zijn. Deze webinars staan gepland op de onderstaande Lees meer

   

Gratis webinar Co-creatie: Ruimte voor de Tussenmaat

04 april 2014

Co-creatie is reeds enige jaren een gevleugeld begrip in de nieuwbouwbranche. Deze werkwijze zou de nieuwbouwmarkt Lees meer

   

WeHelpen in 30 landen!

31 maart 2014

TEDxBinnenhof 2014: Global Challenges | Dutch Solutions Coen van de Steeg zal vanmiddag om ongeveer 14.43 uur zijn verhaal over WeHelpen presenteren tijdens de TEDxBinnenhof. WeHelpen is een productie van Fundament All Media en wij zijn Lees meer

 

Fotoshoot MeppelWoont

27 februari 2014

In opdracht van de Gemeente Meppel heeft Fundament All Media de campagne gebiedspromotie voor de nieuwbouwwijk Nieuwveense Landen in Meppel Lees meer

 

Prachtig – De Kuip Groeit

13 februari 2014

Drie en een halve week geleden is ons gevraagd, vanuit het Feyenoord Founders Consortium, om een website te ontwikkelen voor de nieuwe Kuip in Rotterdam. In een korte tijd, en Lees meer

 

Persbericht: Gaat Niki naar Amerika?

30 januari 2014

Partnership en Big Data, dat waren dé thema’s van Real Estate Connect 2014, dat van 14 tot en met 17 januari in New York plaatsvond. De Groninger Boris Geheniau, directeur Lees meer

 

Het toverwoord in de vastgoed: maak leads slimmer

16 januari 2014

Een gevleugelde uitspraak van de social media guru Gary Vaynerchuk is: ”Everybody’s talking about it, but no one is f*#king doing it!” Lees meer

 

Samenvatting webinar Matthew Shadbolt: hoe bouw je een social audience

16 december 2013

Matthew Shadbolt is Corcoran Group’s Director of Interactive Product & Marketing. In de VS wordt hij betiteld als “The brightest mind in real estate”. Wat Matthew zo bijzonder maakt, is Lees meer

     

Niet alleen WeHelpen, maar ook helpen.

05 december 2013

Op 30 oktober 2012 is het online platform WeHelpen.nl gelanceerd, een online marktplaats waar je hulp kunt vragen, aanbieden en organiseren. Het platform WeHelpen.nl is door Fundament All Media ontwikkeld Lees meer