Loop jij het risico?

Meld je aan voor onze Nieuwsbrief

Het risico niet te weten wat te doen bij brand is groter dan het risico op het ontstaan ervan.
De risicowijzer was en is een bekend fenomeen in menig huishouden. De papieren versie heeft jarenlang toilet- en kelderdeuren of prikborden versierd. Tot het moment dat Veiligheids Regio Groningen op de deur klopte bij Fundament All Media. Natuurlijk hadden we al bewezen succesvolle campagnes te kunnen bedenken voor VRG door het winnen van de Galjaardprijs in 2010 (landelijke prijs voor overheidscommunicatie). Maar aan de nieuwe case hadden we even een zware dobber! Van een minimaal percentage van het beschikbare budget, hebben we de VRG kunnen overtuigen het complete budget beschikbaar te stellen aan een geïntegreerde on- en offline campagne. Daar ligt namelijk onze kracht: het verbinden van allerlei communicatiedisciplines om het maximale resultaat te behalen. Alle complimenten voor het betrokken team van VRG: ze gaven ons de vrije hand in de risicowijzer, nadat wij overtuigend hadden bewezen dat offline communicatie alleen nog werkt in combinatie met online. Resultaat: de risicowijzer is digitaal! (En op aanvraag als papieren versie verkrijgbaar.)

Op risicowijzer.nl wordt nadrukkelijk gewezen op het gevaar om niet te weten wat te doen. Dat blijkt namelijk het grootste risico te zijn bij calamiteiten. Onze campagne speelt sterk in op het tweeledige gevoel daarbij: ‘ach, die rampen doen zich hier vast niet voor’ en het onzekere: ‘maar als …, dan…HELP’

Natuurlijk maken we met de campagne zichtbaar, in stappen, per calamiteit, wat je wel en niet moet doen, maar vooral ook richten ervaringsdeskundigen het woord tot de kijker. Daarmee schetsen we een eerlijk beeld van de werkelijkheid: ja, de kans is klein dat er iets gebeurt, maar nee, het is niet ok als je niet weet wat er van je verwacht wordt.

Met filmpjes en foto’s brengen we het verhaal van de zogenaamde ambassadeurs der calamiteiten tot leven. Via de website, Facebook en Twitter, maar ook letterlijk op campagne in de regio. Daar kwamen nogal wat reacties op! Stuk voor de stuk de moeite waard om ‘iets’ mee te doen. Dan komt onze skill conversationmanagement om de hoek kijken. Luisteren naar je klant, want daarmee bouw je een relatie op. Die relatie is dan weer heel belangrijk voor de verspreiding van je boodschap. Goed contact staat in dezen voor positieve communicatie.

Op een van tevoren afgesproken moment dragen we het conversationmanagement over aan de klant. Niet zonder slag of stoot, maar gedegen voorbereid, door trainingen onderbouwd en meekijkend in de eerste periode. En bij de VRG komt dat helemaal goed. Een enorm enthousiast team medewerkers snapt onze visie en weet dat naadloos te vertalen naar acties. Dat betekent voor Fundament dat de campagne slaagt!

Storytelling: het inzetten van ambassadeurs om je verhaal te vertellen, heeft al vaak gewerkt voor opdrachtgevers. Wil je weten wat het voor jouw organisatie kan doen? Neem dan contact op met Eileen (em@fundament.nl).

Eileen Mantouw
Eileen Mantouw

Meer weten over risicowijzer.nl?

De veiligheidsregio groningen heeft meer in huis dan hij denkt

Klik op 1 van de iconen om de berichten te filteren

Reset

Leer je campagne maken of breken

22 juli 2014

Toverwoord in dit digitale tijdperk is ‘conversie’. Het omzetten van een eerste stap in een volgende stap, bijvoorbeeld het aanmelden voor een nieuwsbrief, het opgeven voor een bijeenkomst of, vaak Lees meer

   

Hèb eens het lef…

01 juli 2014

De overeenkomst tussen De Mannen van Schuim en Fundament All Media is snel gevonden: de lefgozâh stijl van campagnes voeren. Dat is anders dan oldschool marketing trajecten uitzetten, het is Lees meer

 

Lees meer dan 1.000 meningen over je aannemer

26 juni 2014

Het sprookje van vergelijkingsites Waarom zou je wel je vakantieadres checken via Zoover en de aannemer die je huis gaat bouwen of verbouwen at random kiezen? Die vraag stelde Stichting Lees meer

Waarom je moet zaaien in plaats van oogsten in Augustus.

24 juni 2014

De maand Augustus is vernoemd naar de Romeinse Keizer Augustus.  De man die door steeds meer bevoegdheden naar zich toe te trekken de eerste Keizer van Rome werd. Augustus is Lees meer

 

Moeilijke vraag? WeHelpen!

19 juni 2014

Wie helpt me met de aanleg van mijn tegelpad? Ik wil zo graag een dagje weg, wie verzorgt mijn man? Ik wil graag mijn huis opruimen, maar ik kom de Lees meer

 

Het gras is altijd groener…

17 juni 2014

Waarom iedere voetbalclub een steeds groter, moderner, nieuwer stadion wil, is voor de hand liggend: de toeschouwers passen er niet meer in, de veroudering slaat toe of de concurrent heeft Lees meer

 

Woont u in Groningen? Dan woont u wellicht slimmer!

13 juni 2014

Nee, dit heeft niks te maken met het feit dat het wonen in Groningen an sich u slimmer maakt. Hoewel. Het heeft wel alles te maken met het geluk dat Lees meer

     

Het best bewaarde geheim van Scheveningen

11 juni 2014

Neem een ruig gebied, een haven bijvoorbeeld, een middelgrote stad in Nederland, een gematigd klimaat en dito gehumeurde doelgroep en je hebt de ingrediënten voor een spannend plan: het social Lees meer

 

Succesvolle Woonspiegel gaat fase 2 in

14 mei 2014

Fundament All Media heeft in opdracht van de Gemeente Meppel het nieuwe vraaggestuurde woonconcept ‘De Woonspiegel’ ontwikkeld. Een nieuwe benadering van de consument op de woningmarkt waarbij de woonwensen van Lees meer

Samenvatting webinars: Co-creatie, nieuwbouw marketing en NIKI/Funda koppeling

13 mei 2014

Samenvatting webinars: Co-creatie, nieuwbouw marketing en NIKI/Funda koppeling Lees meer

Fundament All Media stopt met browser IE8

05 mei 2014

Welke browser gebruik jij? Welke Internet browser gebruik jij? Internet Explorer, Chrome, Firefox of wellicht Safari? Soms is het de browser die standaard wordt geleverd met het besturingssysteem, zoals Safari Lees meer

   

Nieuw fundament voor de makelaars?

23 april 2014

Samen vooruit kijken. Onder dat motto organiseert funda morgen het evenement Fundament’14. Als directeur van Fundament All Media (nomen est omen) volg ik het grootscheepse makelaarsevenement met extra belangstelling. Lees meer

Welke innovatieve ontwikkelingen hebben de toekomst? Wat betekent dit voor makelaars? En hoe kan funda hierbij helpen? Het zijn ‘fundamentele’ vragen die tijdens Fundament’14 aan bod komen. Met de komst van oud-Google-directeur Marc Duijndam lijkt er in ieder geval een frisse nieuwe wind te gaan waaien bij funda. Lees meer

     

Deze maand drie gratis webinars!

09 april 2014

In april houden we drie webinars waar wij veel vragen over krijgen van onze opdrachtgevers en die zeer interessant voor je kunnen zijn. Deze webinars staan gepland op de onderstaande Lees meer

   

Gratis webinar Co-creatie: Ruimte voor de Tussenmaat

04 april 2014

Co-creatie is reeds enige jaren een gevleugeld begrip in de nieuwbouwbranche. Deze werkwijze zou de nieuwbouwmarkt Lees meer

   

WeHelpen in 30 landen!

31 maart 2014

TEDxBinnenhof 2014: Global Challenges | Dutch Solutions Coen van de Steeg zal vanmiddag om ongeveer 14.43 uur zijn verhaal over WeHelpen presenteren tijdens de TEDxBinnenhof. WeHelpen is een productie van Fundament All Media en wij zijn Lees meer

 

Fotoshoot MeppelWoont

27 februari 2014

In opdracht van de Gemeente Meppel heeft Fundament All Media de campagne gebiedspromotie voor de nieuwbouwwijk Nieuwveense Landen in Meppel Lees meer

 

Prachtig – De Kuip Groeit

13 februari 2014

Drie en een halve week geleden is ons gevraagd, vanuit het Feyenoord Founders Consortium, om een website te ontwikkelen voor de nieuwe Kuip in Rotterdam. In een korte tijd, en Lees meer

 

Persbericht: Gaat Niki naar Amerika?

30 januari 2014

Partnership en Big Data, dat waren dé thema’s van Real Estate Connect 2014, dat van 14 tot en met 17 januari in New York plaatsvond. De Groninger Boris Geheniau, directeur Lees meer

 

Het toverwoord in de vastgoed: maak leads slimmer

16 januari 2014

Een gevleugelde uitspraak van de social media guru Gary Vaynerchuk is: ”Everybody’s talking about it, but no one is f*#king doing it!” Lees meer

 

Samenvatting webinar Matthew Shadbolt: hoe bouw je een social audience

16 december 2013

Matthew Shadbolt is Corcoran Group’s Director of Interactive Product & Marketing. In de VS wordt hij betiteld als “The brightest mind in real estate”. Wat Matthew zo bijzonder maakt, is Lees meer

     

Niet alleen WeHelpen, maar ook helpen.

05 december 2013

Op 30 oktober 2012 is het online platform WeHelpen.nl gelanceerd, een online marktplaats waar je hulp kunt vragen, aanbieden en organiseren. Het platform WeHelpen.nl is door Fundament All Media ontwikkeld Lees meer