Woonworkshop Bentwijck breekt records - Fundament All Media
Terug naar overzicht

Woonworkshop Bentwijck breekt records

Het online webinar ‘Woonworkshop Bentwijck’ van Van Wijnen heeft begin september van dit jaar alle records verbroken. Het webinar trok ruim 900 inschrijvingen, waarvan 650 mensen daadwerkelijk live aanwezig waren.

 

Bentwijck wordt een nieuwe woonwijk in Benthuizen. Wat nu nog een leeg weiland is wordt straks een geheel nieuwe woonwijk met ongeveer 150 koopwoningen en 54 sociale huurwoningen. Fundament All Media is gevraagd te ondersteunen bij het organiseren van een online event om de interactie aan te gaan met geïnteresseerden om te achterhalen wat de specifieke woonwensen zijn en welke vragen er leven bij de doelgroep.

 

Online woonworkshop
Van Wijnen ontwikkelt de wijk Bentwijck samen met geïnteresseerden, omwonenden en bewoners en organiseerde daarom een woonworkshop om mee te denken met het ontwerp van de wijk. In het webinar werd de eerste fase die bestaat uit 41 koopwoningen in diverse woningtypen gepresenteerd.

 

Nieuwe inzichten
De interactie tijdens het webinar was bijzonder hoog. Er werden 13 vragen per minuut gesteld door de deelnemers, 812 in totaal. Ook stelde de ontwikkelaar vragen aan het publiek in de vorm van 10 polls. Gemiddeld heeft 83% van het publiek deze polls ingevuld. Met deze data heeft Van Wijnen bepaalde verwachtingen en keuzes kunnen onderbouwen én is zelfs tot nieuwe inzichten gekomen om het project Bentwijck nóg beter aan te kunnen sluiten bij de wensen van de doelgroep.

 

Nieuwe trend
Al 10 jaar lang organiseert en begeleidt Fundament All Media webinars voor haar klanten. De afgelopen anderhalf jaar, tijdens de coronamaatregelen, zijn de aanvragen echter met 300% gestegen. De stijging is logisch te verklaren. Waar eerst een fysiek evenement bij een start verkoop van een vastgoedproject werd georganiseerd, wordt nu een interactieve webinar gehouden.

Gemiddeld zijn er zo’n 350 deelnemers aanwezig bij een webinar. Deelnemers kunnen vragen stellen en reageren op vooraf ingestelde polls. Zo wordt er veel relevante data verzameld door de ontwikkelaar. Ter vergelijking: de wereldwijde webinar-benchmark ligt op een deelnemersaantal van 150 mensen met een conversieratio van 50%. Van Wijnen haalde een score van 650 deelnemers en een conversieratio van 69%. Dergelijke statistieken geven aan dat de toekomst van woon- en verkoopgerelateerde events online ligt en niet meer fysiek.

 

Meten is weten
Het unieke aan dit webinar is dat het al tijdens de voorbereidingsfase is georganiseerd, waarbij data en inzichten zijn opgehaald waarmee de ontwikkelaar bepaalde keuzes opnieuw kan overwegen en direct draagvlak in de buurt heeft gecreëerd.

Teamleden

Technieken