Oostenburg

Oostenburg is een nieuwe centrumwijk in Amsterdam. Het wordt ontwikkeld tot een stoere stadswijk. Er komen 1.800 nieuwbouwwoningen, evenwichtig verdeeld over (sociale) huur en koop. Een mix van cafés, restaurants en winkels belooft dat Oostenburg een wijk wordt waar het prettig wonen, werken en ontspannen is. De historische kern van Oostenburg blijft behouden. Het project moet in 2024 gereed zijn.

Fundament All Media is gevraagd te ondersteunen bij het optimaliseren en boosten van de leadverwerking voor de projecten op Oostenburg.

In 2019 hebben wij in samenwerking met Radyus de marketing van Oostenburg opnieuw opgepakt. Op basis van een grondige data-analyse is een strategie opgesteld, gericht op gebiedsmarketing. De basisstrategie voor de gebiedsmarketing en de positionering is het beantwoorden van de vraag Hoe voelt het om hier te wonen? De essentie ligt in het vinden van aansluiting bij de woonwens van de doelgroepen. Het aanspreken van de doelgroepen vindt plaats op drie niveaus: gebied – project – woning.

Intentie gedreven strategie
Om de customer journey goed te begeleiden is er voor een intentie gedreven strategie gekozen. Deze aanpak draait om data. Gedurende de hele funnel meet je het gedrag van de bezoeker, zodat je gedurende de klantreis de acties en boodschappen op het gedrag kunt aanpassen. Hierdoor bedien je de potentiële klant altijd op de juiste manier en schat je haar ook op de juiste waarde waardoor je effectiever tot conversies komt.

Website
Hiervoor zijn de website en de websitestructuur aangepast zodat deze geschikt zijn en gericht zijn op verkoop. Daarbij is er een 3D 360 graden gebiedsoverzicht en filter ontwikkeld. Dit nieuwe gebiedsfilter bleek een hit in gebruik. Het geeft de bezoeker op een intuïtieve manier inzicht in het gebied en haar projecten zodat zij zich goed kunnen oriënteren en een beeld krijgen van hoe het voelt om op Oostenburg te wonen.

De opzet en structuur van de gebiedssite en onderliggende projectwebsites heeft ervoor gezorgd dat het project en al haar websites goed online gevonden konden worden. Door de inzet van een goede SEO en SEA worden zowel het gebied als de deelprojecten onder één zoekterm gevonden en gepresenteerd in Google. Daarbij geeft iedere projectsite de sfeer en mogelijkheden van het deelproject weer en kunnen geïnteresseerden zich per project inschrijven en op de hoogte blijven. Dit heeft actief bijgedragen aan meer organische traffic en hogere conversieratio’s. Bovendien stelde dit ons in staat om per project effectieve online campagnes in te zetten.

Marketing automation
Door traffic te genereren naar de websites middels de socials en online ads wordt de interesse van de bezoeker in Oostenburg gewekt en schrijven potentiële kopers zich in via een inschrijfformulier. Zij worden daarna warm gehouden en aangezet tot actie middels nieuwsbrieven en e-mail automation. Daarnaast zijn ewebinars ingezet als hulpmiddel tijdens coronatijd zodat leads goed geïnformeerd, zelfverzekerd en verantwoord een keuze kunnen maken voor een koopwoning in één van de projecten.

In een campagneperiode van twee jaar heeft Radyus zowel de volledige organische social content verzorgd als de gebiedsadvertenties en de ads voor de verschillende projecten. Dit geheel van activiteiten hebben geleid tot zeer goede resultaten, waaronder meer dan 7.000 conversies, het afgelopen jaar alleen al 25.000 nieuwe bezoekers op de gebiedssite, 600 leads per maand voor de projecten en de 100% verkoop van een tweetal projecten, waarbij de overige projecten ook al grotendeels zijn uitverkocht.

Bekijk de site en haar deelprojecten op www.wonenopoostenburg.nl.

Oostenburg
Oostenburg