Verrast door wat een ander kan…soms gaat het vanzelf

“Wat doe JIJ hier?”, vraag ik met enige paniek in m’n stem. Door de branding komt mijn 10-jarige zoon op zijn surfboard aangepeddeld. De golven waren goed te doen en niet al te hoog, maar toch ruim 1.30 meter hoog en dus net iets lager dan mijn nazaat.

“Kijk maar…”, met een paar ferme slagen schiet hij vooruit, voordat hij wordt gepakt door de golf. Ik zie zijn hoofd net boven de golf uitkomen, terwijl hij zich staand op zijn bord richting het strand laat meevoeren. Mijn vaderlijk hart glundert met trots. Damn, hij kan dit gewoon! Ik vraag me af hoe hij dat nou zo snel heeft kunnen leren. Het antwoord weet ik eigenlijk wel. Hij heeft veel geluisterd naar de verhalen van mij en onze oudere kinderen over surfen. Daarbij heeft hij natuurlijk ook menig uurtje in de branding doorgebracht en daar was ik niet altijd bij. Kennelijk gebeurt er veel buiten mijn gezichtsveld. En met succes! Hij is mij voorbij en zal zich verder gaan meten aan zijn eigen ambitie en het kunnen van zijn oudere broers!

Loslaten werkt

Precies dat gevoel van verbazing en trots had ik een paar weken geleden. Jos, mijn projectmanager bij Fundament All Media, loopt mijn kantoor binnen en zegt: “Misschien leuk als je dé nieuwbouwapp nog even bekijkt voor hij morgen gereleased wordt.” Wat??! Een nieuwbouwapp? Waarom heb ik die nog niet gezien? Ik kijk en zie het gelijk; hij is hartstikke goed. Sterker nog, ik had het niet beter gedaan. Wat mij aangenaam verrast, is het feit dat ik hier iets in handen heb waarvan ik overtuigd ben dat dit de markt gaat veranderen. Het inspireert mij en ik zie honderden mogelijkheden. Een complex product dat zich uit in alle eenvoud. Een product dat consumenten helpt betere keuzes te maken op een aangename en transparante manier. Een huis kopen is bijzonder ingewikkeld en we hebben het weten te reduceren tot een logisch, eenvoudig ogend en aangenaam te bewandelen proces. Simpel, stap voor stap. Van interesse in een locatie tot het tekenen van een optie, super!

Hoogstandjes leiden tot een commodity

Aan de technische kant hebben we een aantal hoogstandjes uitgehaald. Het kopen van een nieuwbouwhuis of woning is als proces zeer complex. Onze klanten (projectontwikkelaars en makelaars) hebben verschillende softwarepakketten die alle stappen begeleiden. Deze hebben wij op een hele vernuftige manier aan elkaar geknoopt, waardoor deze nieuwbouwapp als commodity voor de vastgoedbranche kan gaan gelden. We kunnen nu alles van iedereen koppelen, zodat onze klanten niet meer beperkt zijn door hun softwarepakketten. Ze kunnen in één keer van elk pakket de beste functionaliteiten gebruiken met als doel de(potentiële)koper perfect te bedienen.

Op eigen benen

Met de release van de nieuwbouwapp ‘AMY’ is voor mij een interessante stap gezet. Deze app is gemaakt door een nieuwe generatie, zowel intern bij Fundament All Media als bij onze opdrachtgever. Het stemt me blij en trots. Nieuwe innovaties vinden haar weg naar de markt en de ontwikkelingen zullen verrassend zijn. Ik kijk uit naar het moment dat er nog meer ‘Jossen’ mijn kantoor zullen binnenlopen.

“Pap, wanneer gaan we weer surfen?”…#blijezucht

Creatieve kracht: wat is creativiteit?

Categorie: Blog

Vaak krijgen we te horen: “Ik ben niet creatief” of “Ik moet een bureau inschakelen om tot creatieve ideeën te komen.” Veel mensen denken dat creativiteit  iets bijzonders is. Iets magisch. Onzin! Iedereen is creatief.… Verder lezen »

Advocaat van de eindgebruiker

Categorie: Blog

Ontwerpen voor mobiel: voor heel wat designers is het eng, of niet iets dat ze goed kunnen of waar ze mee beginnen. Opdrachtgevers zijn hier ook niet altijd mee bezig. Ik vind ontwerpen voor mobiel… Verder lezen »