Segmenteer je klanten via e-mailmarketing - Fundament All Media

Segmenteer je klanten via
e-mailmarketing

De ene inschrijving op je nieuwbouwproject is meer waard dan de andere. Als je waarde kunt toekennen aan je segmenten, kun je deze als basis nemen voor gerichte e-mailcampagnes.

Waarom is een goede doelgroepensegmentatie nu zo belangrijk?

1000 inschrijvingen staat niet gelijk aan ‘project uitverkocht’. Met een slimme segmentatie verkoop je sneller je huizen en dalen de kosten per verkoop. De aankooptijd voor een nieuwbouwhuis is zo’n 6 maanden; genoeg kansen om de koopbeslissing te beïnvloeden.

  • Niet elke inschrijving is even kansrijk (even winstgevend).
  • Consumenten kopen in hetzelfde nieuwbouwproject om verschillende redenen. Zonder goede segmentatie heb je geen passende propositie.
  • Omdat geld en tijd schaars zijn, kun je niet alle prospects even actief bewerken. Automatiseer en maak keuzes.
  • Meten = weten. Alleen als je meet uit welke segmenten je successen komen, kun je steeds succesvoller worden.

Hoe segmenteer je nu slim?

Niet iedere inschrijver zit op dezelfde plek in de klantreis. De ene geïnteresseerde is zich breed aan het oriënteren; de ander twijfelt nog over zijn hypotheek en de volgende weet al precies welke woning hij wil. Baseer je e-mailcampagnes op data en gedrag. Het klikgedrag van je lezers vertelt je veel over hun interesse en koopintentie.

  • Vraag uit of iemand koper of ‘gewoon geïnteresseerd’ is.
  • Selecteer op de open rate van nieuwsbrieven.
  • Selecteer op het aantal geklikte links en buttons.
  • Selecteer met een kleine interesse-enquête.

Wat kun je hier nu mee doen?

Je verstuurt persoonlijke en relevante e-mails op het juiste moment en met de juiste content. Zo breng je de potentiële koper steeds een stapje verder in de sales funnel. Denk bijvoorbeeld aan deze mogelijkheden:

  • Heractiveer je slapende inschrijvers met een specifieke campagne.
  • Schrijf inactieve inschrijvers op een gegeven moment uit of bied ze een ander project aan.
  • Benader het meest geïnteresseerde segment met persoonlijke en relevante informatie of nodig ze uit voor een voorrangsprocedure.

Here to stay in de vastgoedsector

Categorie: Blog

Een paar weken geleden zaten veel ontwikkelaars met hun handen in het haar. Bijeenkomsten en informatieavonden moesten worden afgezegd. Start-verkoopevents en meet-en-greets konden geen doorgang vinden vanwege de Coronamaatregelen. Echter, de gestadige jager wint en… Verder lezen »