Mobile-geddon: Niet klaar voor mobiel gaat vanaf 21 april klanten kosten - Fundament All Media

Mobile-geddon: Niet klaar voor mobiel gaat vanaf 21 april klanten kosten

Op 21 april gaat Google alle resultaten beoordelen of websites mobile friendly zijn. Is jouw website niet mobielvriendelijk? Dan ga je klanten mislopen!

Google gaat aan de slag met mobiele zoekresultaten. Dit betekent dat jouw projectwebsite niet bovenaan komt als je website niet mobielvriendelijk is. Maar waarom maakt Google mobiel nu zo belangrijk? Simpel, voor Google is er een punt bereikt waarin mobiele bezoekers met grote getallen aanwezig zijn. Ook als we al naar onze eigen statistieken kijken blijkt dat 63% van de  bezoeken via een mobile device (smartphone en tablets) verloopt. Gemiddeld één derde van alle internetgebruikers bekijkt de website via een smartphone.

Sinds lange tijd ontwikkelen wij projectwebsites die mobielvriendelijk zijn, maar nu Google hier ook nog de volgorde van zoekresultaten aan gaat verbinden wordt het noodzaak. Dus voor 21 april is het tijd voor actie!

Wil je weten hoe jouw website scoort?

Ga dan naar mobiele test Google.

  • Komt er een melding in het rood “Niet mobielvriendelijk”?
    Dan hebben we genoeg werk te doen!
  • Zie je een groen ”Geweldig! Deze pagina is mobielvriendelijk”?
    Gefeliciteerd! Nu kunnen we ons nog verder concentreren op het toevoegen van relevante content zodat we nog verder kunnen klimmen op de Google Ranking.

Is jouw website nog niet mobiel beschikbaar of wil je meer hier over weten? Neem dan contact met ons op.

5 + 1 designtrends van 2019

Categorie: Blog

Het jaar is inmiddels halverwege. We zien de nieuwe trends van 2019 opkomen en ook wat de blijvende trends van dit jaar zijn. Zo nemen we dit jaar definitief afscheid van statische pagina’s, flat design… Verder lezen »