Inman Connect 2020: take-aways voor projectontwikkeling en nieuwbouw - Fundament All Media

Inman Connect 2020: take-aways voor projectontwikkeling en nieuwbouw

Elk jaar, eind januari, vindt op Times Square in New York de grote marketing- en technologiebeurs voor de vastgoedbranche plaats: Inman Connect. In 2020 gingen we erheen met de grootste Nederlandse delegatie ooit: 90 man sterk, een combinatie van de NVM en de innovatiereis van Fundament All Media en Kofflard Resultants.

In de afgelopen jaren waren het vooral de grote bewegingen vanuit de tech-industrie die zorgden voor opschudding in de branche. De opkomst van de sociale netwerken en de relevantie voor vastgoed, de CRM-systemen, de transactieversnellers en de iBuyer-platforms. Vooral deze laatste hebben de markt flink opgeschud en dat doen ze nog steeds.

De tweede tech-golf in vastgoed

Brad Inman sprak tijdens Inman Connect 2020 in zijn welkomstpresentatie over de tweede technologische golf die vastgoed nu overspoelt. De eerste golf was gecentreerd rondom ‘huizen’-data, de Funda’s en Tiara’s, de HNP en ‘woont’-portalen van deze wereld, die wij in de branche allemaal kennen. De tweede golf bestaat uit het gebruik van nieuwe platforms voor de consumenten. In de VS concentreert zich dat vooral rondom de iBuyer-platforms. Ook de iClosing en iFunding platforms zijn in opmars. Allemaal nieuwe diensten die vooral de consument helpen met informatie om uiteindelijk goed geïnformeerd, verantwoord en zelfverzekerd een keuze te maken.

Meer mogelijkheden leidt tot grotere behoefte aan advies

De consument heeft meer keuze, sterker nog, meer informatie gekregen. Hierdoor heeft hij ook meer hulp nodig. En daarin ligt een grote mogelijkheid voor makelaars en verkopers van huizen. Bied die service; je klant zal er blij mee zijn. De uitdaging die voor ons ligt is hoe we de online mogelijkheden die een consument heeft, zinvol kunnen integreren. Dit pleit voor standaardisatie van de huizendata en het delen van deze data, zodat integratie van systemen mogelijk wordt.

Nieuwbouw wordt betaalbaar

De nieuwbouw industry in de VS gaat goede tijden tegemoet. Nu de bovenkant van de markt ruimschoots voorzien is, zijn er ongekende mogelijkheden op het gebied van de ‘affordable housing’-markt. Er is namelijk een enorm tekort aan ‘entry-level-housing’. Dit is iets waar een aantal ontwikkelaars in Nederland, waaronder VORM, al een voorsprong op genomen hebben.

Kortom, alle signalen in de VS staan op groen en er gloeien ongekende mogelijkheden aan de horizon. Dat betekent echter wel dat we niet bang moeten zijn voor verandering. Omarm die en leer hiermee te werken, want verandering zal blijven en steeds sneller gaan. Dus voor het komende jaar: je bent allemaal uitgenodigd voor het feestje, het is jouw keuze ‘to dress up, suit up and go to the party.’

Segmenteer je klanten via
e-mailmarketing

Categorie: Blog

De ene inschrijving op je nieuwbouwproject is meer waard dan de andere. Als je waarde kunt toekennen aan je segmenten, kun je deze als basis nemen voor gerichte e-mailcampagnes.