‘Hug’ AMY: een huis kopen is weer feest

Een huis kopen moet vooral leuk zijn. Je doet het maar een paar keer in je leven, laat het dan vooral een feestje zijn. Vrijwel altijd is het bovendien een positieve stap: je gaat groter, groener of een gradatie nieuwer wonen. In de praktijk zijn kopers juist vaak onzeker en ervaren stress bij de aankoop van een nieuwe woning. Heel jammer, maar helaas ook nog vaak best logisch. Je moet aan zoveel dingen tegelijkertijd denken, het overzicht is al snel zoek. Hoe kunnen we kopers het gevoel geven dat ze overal aan hebben gedacht? De stress en negativiteit wegnemen rondom het kopen van een huis?
Samen met onze partner AM hebben we daarom AMY ontwikkeld. Een app die de volledige tijdreis weergeeft – zodat de koper niets vergeet – op weg naar het in ontvangst nemen van de sleutel van het nieuwe huis.

AM bedenkt en ontwikkelt inspirerende en duurzame leefomgevingen, samen met alle belanghebbenden. Die samenwerking zorgt voor inzicht in hoe kopers een koop beleven. Niet altijd even prettig dus. De branche heeft een wat slechte reputatie. De centrale vraag bij AM is altijd: hoe kunnen we het prettiger, duidelijker en leuker maken om een huis te kopen? Dat is echt waar de toekomst voor projectontwikkeling ligt.

Leg de champagne maar koud!

AMY is daarom niets meer of minder dan een tool om een klant relaxter een huis te laten kopen. In AMY vind je de klantreis met alle data in een tijdlijn, alle belangrijke momenten en allerlei tips die geautomatiseerd verzonden worden. Ga je naar de notaris? Dan krijg je van AMY twee weken ervoor een melding wat je allemaal mee moet nemen. Zo kun je voorkomen dat bijvoorbeeld je paspoort verlopen blijkt als je op de stoep bij de notaris staat. Maar ook de tip de champagne vast koud te leggen op de dag voor het tekenen van je koopcontract. Bovendien vind je er antwoord op vrijwel al je vragen rondom de aankoop. Met AMY is het bijna onmogelijk om stress te krijgen van wat er allemaal moet gebeuren voordat je de voordeur van je nieuwe huis opent.

Technisch gezien is AMY een soort hub tussen allerlei bestaande systemen: CRM, online inschrijfsystemen, tools voor het stellen van vragen, etc. Het is een soort stekkerblok waarin allerlei toepassingen kunnen worden geplugd. Een digitaal nieuwbouwdossier maar dan veel leuker. Met de nieuwe AVG is het wel belangrijk de specifieke eigen klantinformatie apart te ontsluiten. Daarom is er ‘mijn omgeving’; is er iets te vertellen, dan krijgt de klant alleen een melding van een nieuw bericht in ‘mijn omgeving’. Deze kan dan gedownload worden.

AMY is ‘live’ vanaf begin juni. De eerste projecten staan erin, de eerste klanten hebben AMY omarmd. We blijven monitoren: waar kan het nog beter, sneller, efficiënter, maar vooral ook prettiger. Aanpassingen zijn snel te maken door de techniek die gekozen is. Dat is fijn voor ons, maar vooral ook voor de toekomstige kopers van nieuwbouwwoningen. Zo word het kopen van een huis gewoon weer wat het eigenlijk zou moeten zijn: een feestje.

Creatieve kracht: wat is creativiteit?

Categorie: Blog

Vaak krijgen we te horen: “Ik ben niet creatief” of “Ik moet een bureau inschakelen om tot creatieve ideeën te komen.” Veel mensen denken dat creativiteit  iets bijzonders is. Iets magisch. Onzin! Iedereen is creatief.… Verder lezen »

Advocaat van de eindgebruiker

Categorie: Blog

Ontwerpen voor mobiel: voor heel wat designers is het eng, of niet iets dat ze goed kunnen of waar ze mee beginnen. Opdrachtgevers zijn hier ook niet altijd mee bezig. Ik vind ontwerpen voor mobiel… Verder lezen »