Zit jij achter het stuur van je campagne?

Hoeveel vrienden heb jij? Hoe vaak bezoeken ze jouw tijdlijn? Lezen ze jouw posts? Sharen ze jouw berichten met hun vrienden? Hoe groot is je bereik? En delen ze ook vaker jouw berichten als deze een specifieke inhoud hebben? Liken ze sneller als je vaak foto’s van jezelf plaatst of juist als je laat zien wat jou echt bezighoudt? Kun je door dat te weten je eigen leven misschien sturen? Zorgen dat meer mensen je gaan volgen? Meer invloed uitoefenen wellicht op de levens van mensen die je om je heen verzamelt? Dat je weet aan welke ‘knoppen’ je moet draaien om de ‘selfie van jouw leven’ zo perfect mogelijk te maken. Klinkt dat aantrekkelijk?

Op persoonlijk niveau klinkt dit misschien nog een beetje eng of ver van je bed? Toch is dit – in theorie – allemaal al mogelijk. Ook en vooral voor zakelijk gebruik. Want waarom zou je er niet optimaal gebruik van maken? Big Data.

Dat dachten wij nou ook! Nog mooier: wat als alle gegevens die betrekking hebben op de campagne die je voert, op het project dat je wilt verkopen, op de website die je wilt promoten, in een oogopslag te zien zijn, te lezen zijn en vooral ook te benchmarken zijn? 24/7 via een dashboard, wekelijks (of dagelijks) via een update met concreet campagne-advies.
Zodat je niet alleen daadwerkelijk weet hoe de campagne loopt, maar het verloop ook direct kunt beïnvloeden?

Denk aan je laatste intercontinentale vlucht. Dat vliegtuig werd niet alleen bestuurd door een piloot. Nee, er is een heel team aanwezig in de cockpit. Al die crewleden hebben een eigen taak. Ieder van hen is verantwoordelijk voor en heeft kennis van een aantal meters waaruit het dashboard in de cockpit bestaat. Samen vliegen zij jou veilig naar je bestemming, voorzien je van informatie tijdens de vlucht, gaan hoger of lager vliegen bij turbulentie en zorgen daarmee voor een aangename vlucht.

Fundament heeft nu een dashboard ontwikkeld – Buzz Art – waarmee op project-, campagne- of productniveau alle parameters die bijdragen aan een #fail of vooral graag aan #succes, zichtbaar en beïnvloedbaar zijn. Door ons via een persoonlijk, wekelijks advies vanzelfsprekend, maar vooral ook door je eigen team. Wat doet een blogbericht op Facebook voor het project? Meer leads? Komen die via mobiel of desktopgebruik? Is het de beoogde doelgroep die reageert of niet? Moet de content aangepast worden aan die veranderde groep potentiële kopers? Met Buzz Art wordt het een echte lerende campagne. Acties worden aantoonbaar succesvol.

Het nieuwe dashboard maakt metertjes en mensen direct bijstuurbaar. Hoe dat werkt? Wij ontsluiten elk denkbaar systeem, of dat nou een CRM-systeem is, Realworks, Salesforce, NIKI, SurveyGizmo of Mailchimp. Daardoor zien wij wie je laatste 5 nieuwe klanten zijn, hoe zij bij het project zijn betrokken, welke onderdelen van je campagne ze vooral interessant vinden. Buzz Art helpt ook je medewerkers bij het uitvoeren van hun werk. Welke blogpost moet er komen? Alleen een tweet of ook een advertorial? Kortom: wat, wanneer, waarom en waar. Voilà, de ingrediënten van fijne marketingmix. Maar dan nu niet langer meer gebaseerd op een onderbuik gevoel, maar op keiharde cijfers.

Lerende campagnes dus, waar je niet alleen op dit moment, maar ook in de toekomst van leert. Door te benchmarken tussen projecten, campagnes, of tussen klanten, weten wij en daarmee jij ook hoe snel een appartementencomplex in de haven van Rotterdam gemiddeld genomen verkocht zou kunnen worden. Of seniorenwoningen in Oude Pekela. Intrigerend vinden wij. Leer je met ons mee? Geef je op voor de BETA van dit nieuwe en opwindende product dat nieuwbouw campagne voeren verandert!

Oeps! We konden je formulier niet vinden.

Boris Geheniau
bg