Woont u in Groningen? Dan woont u wellicht slimmer!

Nee, dit heeft niks te maken met het feit dat het wonen in Groningen an sich u slimmer maakt. Hoewel. Het heeft wel alles te maken met het geluk dat u heeft, als u in Groningen woont. Want in Groningen kunt u echt slimmer wonen door slim gebruik te maken van allerlei stimuleringsmaatregelen om energiebewuster te wonen.

Die boodschap ‘aan de man brengen’, is onze opdracht. Groningenwoontslim.nl

Opdrachtgever KUUB is een transparant opererende, onafhankelijke stichting die consumenten helpt bij bouwtrajecten met advies en informatie. Vanuit de Provincie lag er de opdracht consumenten ook actief te attenderen op energiebesparende maatregelen. Groningen woont SLIM (KUUB) heeft hiertoe een 7 stappen plan ontwikkeld, waarmee consumenten heel eenvoudig een check kunnen doen waarmee ze inzicht krijgen in hun bespaarkansen op verschillende onderdelen van hun huis.

De opzet van deze campagne is ook zeker slim te noemen. Doordat Fundament All Media allerlei disciplines in huis heeft – die zich elk afzonderlijk blijvend ontwikkelen in het eigen vakgebied – konden we al snel het belang van landingspagina’s onderkennen. Voor Groningen woont SLIM is dan ook gekozen de landingspagina’s centraal te stellen. Door te meten weten we waar consumenten op zoeken. Via die zoekwoorden komen ze nu via gespecialiseerde online advertenties direct op de juiste pagina.

groningenwoontslim

De landingspagina’s zijn opgebouwd uit voor de consument relevante informatie aan de linkerkant, met een ‘call to action’ aan de rechterkant. Helder, overzichtelijk en direct. Dit voorkomt dat consumenten ellenlange teksten moeten doorworstelen en daardoor vaak afhaken. De eerst blik geeft herkenning en de mogelijkheid dit direct om te zetten in actie. Geen bedenktijd, gewoon doen! De conversieratio van deze landingspages is 18%. De aanpak werkt, want dat is hoog.

Aan de achterkant meten we alle activiteiten van de consument. Wanneer wordt waarop gereageerd, hoeveel vragen worden er nog gesteld via Twitter, wat is de uiteindelijke conversie op een actie? Al doende kunnen we de campagne bijstellen.
Doel is uiteindelijk 15.000 klantbewegingen aan het einde van dit jaar te genereren. Aan de hand van de data is dat heel exact te volgen.

Uniek aan deze website is eigenlijk het format waarbij de landingspagina’s belangrijker zijn dan de Home. Onze opzet is dan ook zeker om dit format vaker in te zetten bij klanten. Wie durft?

Meer informatie: em@fundament.nl

Eileen Mantouw
eileen