Van onzichtbare waarde: responsive templates

Goed luisteren naar de wensen van klanten en daar de eigen visie op los laten. Dan creëer je vernieuwend werk. Deze visie gaat op voor zowel projectontwikkelaar Synchroon (woon- en winkelprojecten) als voor Fundament All Media. En daarom heeft juist deze samenwerking een prachtig passende template opgeleverd voor het digitaal vermarkten van unieke bouwprojecten.

De aanleiding voor de ontwikkeling van de template ontstond eigenlijk vanuit het Fundament principe: meten is weten. E-marketeer Juriaan Hoefnagel verwoordt dit als volgt: “Internet is een steeds belangrijker medium in de promotie van nieuwbouwprojecten. De website staat hierbij centraal, waarbij we merken dat mensen de website via andere devices bezoeken dan voorheen. Reden genoeg om ons hier eens wat verder in te verdiepen”.

Na het optuigen van een breed intern projectteam, vormde een online onderzoek onder een representatieve groep klanten van negen verschillende nieuwbouwprojecten van Synchroon de basis voor de nieuwe template. Uitkomsten komen overeen met verwachtingen: mensen zoeken meer mobiel (telefoons en tablets), willen daarop sneller vinden wat ze zoeken, meer gebruiksgemak, maar wel met behoud van de sfeer van de website. Als dat allemaal klopt voelen klanten zich persoonlijk aangesproken, gehoord in wat ze wensen en is de basis gelegd voor het opbouwen van een klantrelatie. ZMOT (Zero Moment Of Truth) is weer eens bewezen!

In de samenwerking met Fundament All Media – al zo’n jaar of 3 – staat het meten van consumentengedrag altijd al centraal. Wander Evers van Fundament: “Onderzoek naar wat er is, hoe daar gebruik van gemaakt wordt, waar de behoefte ligt van klanten en hoe daar op ingespeeld kan en moet worden, vormt voor ons de basis voor succesvolle producten en campagnes. Data en ervaringen komen samen zodat we weten wat werkt en wat niet werkt. Niet meer op onderbuik gevoelens vertrouwen, maar onderbouwen met feiten. Data dus. Zo ook nu weer bij de ontwikkeling van de projectsites van Synchroon.” Daarmee is het hele conversieproces in beeld gebracht en is de weg vrijgemaakt voor het ontwerp en de bouw van de nieuwe responsive template.

Juriaan Hoefnagel: “Om de juiste hedendaagse techniek en kwaliteit van de nieuwe template zeker te stellen, hebben wij verschillende partijen om een voorstel gevraagd. Fundament All Media was hierin de geschikte partner. Vanaf dat moment, tot aan het moment van oplevering hebben we een vrij intensief traject doorlopen. Het is een intensief traject geweest omdat we een template neer hebben gezet die eigentijds is en toe te passen is op de diverse projecten van Synchroon. De kennis en kunde van Fundament All Media, de input van het klantonderzoek en de visie van Synchroon heeft een functionele en prachtige template opgeleverd. Wij zijn dan ook zeer tevreden met het resultaat.”

Wander: “De responsive template voor Synchroon die er nu ligt is echt geschikt voor alle devices. En daarmee bedoel ik dus dat we zowel de logica van mobiel zoeken als zoeken via de desktopversie verwerkt hebben. Je krijgt sneller wat je zoekt als je met je mobiel zoekt, je krijgt meer ‘verhaal’ als je de website als desktopversie bekijkt.”

Juriaan: “We zijn trots op dit resultaat! De eerste projectsite (www.grootswanla.nl) is nu zo’n twee weken live. Nu al constateren we meer en kwalitatief betere bezoekers. Natuurlijk ligt dat ook aan het project zelf, aan het prachtige digital design door Fundament All Media, maar ook zeker aan het passende karakter van de template. We blijven natuurlijk meten, zodat we ook in de toekomst al onze potentiële kopers kunnen blijven voorzien van informatie op maat!”

Juriaan Hoefnagel
Foto Jurriaan
Wander Evers