Tot het uiterste voor jou

A little help goes a long way. Zo haalde ik laatst met mijn dochter haar nieuwe smartphone op bij Coolblue. We hadden er zo’n glazen screenprotector bij besteld, want je weet hoe het gaat met tieners en telefoons. “Zal ik dat folietje er gelijk even voor je opzetten?”, vroeg de baliemedewerker. “Nou graag”, zei ik en ik kon een glimlach niet onderdrukken.

De week daarvoor was ik namelijk bij Belsimpel om de nieuwe Nexus 5x van mijn vrouw Jeanette op te halen. Ook met screenprotector, want je weet hoe het gaat met telefoons. Konden ze me misschien nog even helpen met dat folietje, vroeg ik toen alles geregeld was. “Nee meneer, dat doen wij niet”. Niet erg behulpzaam voor een winkel met als slogan ‘Tot het uiterste voor jou’. Bij Coolblue hoefde ik er niet eens om te vragen. Je snapt waar ik voortaan mijn telefoons haal.

‘Relentlessly helpful’

Hier moest ik aan denken tijdens de afronding van de nieuwe website voor Thuis Nieuwbouwmakelaars. Want of je nou een telefoon of een huis koopt, als klant wil je graag goed geholpen worden. En dus is het als telecomwinkel of als makelaar jouw taak om ‘relentlessly helpful’ te zijn. Dat vindt ook Dagmar Bolwijn van Thuis. Onze visies sluiten naadloos op elkaar aan (net zo naadloos als de screenprotector op mijn dochters telefoon). Op hun website hebben we daar samen vorm aan gegeven.

Waardevol door langere betrokkenheid

“Ik ken mijn klanten graag goed, zodat ik ze goed kan helpen”, vertelt Dagmar Bolwijn over haar vak. “De kritische huizenzoeker van nu oriënteert zich grondig op een volgende stap en begint daar al vroeg mee. Er is veel informatie te vinden, waardoor het vinden van wat nou écht bij je past best lastig kan zijn. Ik wil vanaf het eerste moment helpen bij dat oriëntatieproces. Makelaar zijn houdt immers meer in dan alleen het tot stand brengen van een woningtransactie, zoals het vroeger vaak ging. Voor huizenzoekers is juist een makelaar die langer bij hen betrokken is pas écht waardevol.”

Wat willen huizenzoekers?

Kijk, zo zie ik het graag. Dagmar redeneert vanuit haar klanten. Dat doet ze al langer dan vandaag; als één van de oprichters van Groningen Woont (het online platform voor nieuwbouw in Groningen) deelt Thuis Nieuwbouwmakelaars bijvoorbeeld ook nieuwbouwwoningaanbod van andere makelaars. Logisch ook, want het gaat toch om het bedienen van je klanten? Zij zijn het meest gebaat bij een compleet overzicht. Maar zo denkt helaas lang niet iedere makelaar erover.

Behulpzame website

Ook op de nieuwe website van Thuis wilde Dagmar behulpzamer kunnen zijn. Ze geeft aan: “We wilden bezoekers meer bieden dan woningaanbod alleen. Meer nog dan een huis zoeken onze klanten namelijk een thuis. En dat gaat om de volledige woonervaring. Huizenzoekers willen graag weten waar het voor hen leuk wonen is en waarom dan. Op onze nieuwe website helpen wij ze om het huis en de wijk te vinden die het beste bij ze past”.

De website van Thuis beantwoordt de vraag hoe het voelt om ergens te wonen. Bezoekers die wellicht in eerste instantie kwamen voor het woningaanbod vinden er informatie over buurten en ervaringen van andere huizenkopers, die vertellen waarom het ergens zo leuk wonen is. Tips van ‘people just like them’, mensen waar ze zich in herkennen. Waardevolle en relevante informatie, die hen helpt om een goede, weloverwogen keuze te maken.

En ze hoeven er niet eens om te vragen. Net als bij Coolblue. Ik hoop dat dit de nieuwe standaard wordt. Voor telecomwinkels en voor makelaars, maar ook voor autoverkopers en marktlui: tot het uiterste gaan voor je klanten. Hoe ga jij ‘relentlessly helpful’ worden? Laat het me weten!