Succesvolle Woonspiegel gaat fase 2 in

Fundament All Media heeft in opdracht van de Gemeente Meppel het nieuwe vraaggestuurde woonconcept ‘De Woonspiegel’ ontwikkeld. Een nieuwe benadering van de consument op de woningmarkt waarbij de woonwensen van consumenten in beeld wordt gebracht. Via Facebook en Google ads benadert de gemeente zoveel mogelijk inwoners van Meppel en omstreken, in totaal zo’n 180.000 inwoners, om ‘De Woonspiegel’ in te vullen op het online platform www.meppelwoont.nl.

In het eerste deel ‘Mijn woonwens’ zetten mensen in zeven stappen hun belangrijkste persoonlijke woonwensen op een rij. ‘Wat vinden zij belangrijk of onmisbaar bij de keuze voor een nieuw huis? Vrijstaand, klassiek, modern, een tuin?’ Eenmaal ingevuld, zien zij een grafische visualisatie van hun ideale woontoekomst. Ze kunnen deze prachtige persoonlijke infographic delen met familie en vrienden via Facebook en Twitter, waarbij anderen ook weer door geïnspireerd raken.

Vorige week is het tweede deel ‘Mijn droomhuis’ live gegaan op de website www.meppelwoont.nl. ‘Mijn droomhuis’ is het vervolg op ‘Mijn woonwens’. Door het invullen van ‘Mijn droomhuis’ krijgen mensen een nog beter beeld van hun eigen woonprofiel. ‘Wat zijn de speciale wensen voor het nieuwe huis? Wat kan men besteden en wat is de huidige woning waard? Ook hiervan reflecteert de persoonlijke woonwensen in een unieke infographic die mensen vervolgens kunnen delen op social media kanalen.

Op basis van de compleet ingevulde Woonspiegel, bestaande uit ‘Mijn woonwens’ en ‘Mijn droomhuis’, worden een 3-tal woonsuggesties voorgesteld die mensen direct kunnen bekijken op het platform www.meppelwoont.nl.