Succesvolle wereldwijde primeur Spacio

De Spacio pilot is met veel enthousiasme ontvangen op de NVM Open Huizen Dag. Met de test deden 18 woningen mee, verdeeld over heel Nederland. Er waren 79 app downloads. Tijdens de pilot waren er dus 4,3 app installaties per woning op de NVM Open Huizen Dag. Dit lijkt niet veel, maar landelijk waren er slechts 3,3 bezoekers per woning. Er kan dus gesteld worden dat de pilot succesvol verlopen is.

Verder zijn alle woningen die via een push-notificatie naar de telefoons zijn gestuurd, toegevoegd aan de persoonlijke lijst in de app. De engagement was dus 100%, vergeleken met traditionele manieren van adverteren is dit gigantisch.

Syntrus Achmea Real Estate & Finance en Hoekstra en Van Eck Makelaardij hebben al aangegeven ook na de pilot door te willen met Spacio. Zij zien ook dat het gaat om twee dingen die frictie veroorzaken in de zoektocht naar een droomhuis:

  1. Een enorme hoeveelheid aan informatie beschikbaar via telefoon, tablet, laptop en desktop; en
  2. De koppeling tussen de online informatie en de offline beleving van de koper.

Zo lezen we de ene woning op onze iPad via funda.nl en vervolgens zien we op Facebook een tip van een vriend op de smartphone. Om al deze informatie te koppelen en georganiseerd te houden heeft Spacio de webclipper ontwikkeld. Clip een woning via je laptop, lees dit terug in de Spacio-app op je mobiele apparaten en voeg je opmerkingen, foto’s toe. Bewaar al je woningen op een plek!

Maar hoe koppel je de online wereld in hemelsnaam met de bezichtiging die offline plaats vindt? Hier komt de beacon van pas. Bij het binnenwandelen van een woning tijdens een bezichtiging pusht de beacon de specificaties over de woning naar de app toe. De informatie en de timing is hierin belangrijk. Wanneer wil de gebruiker informatie raadplegen? Tijdens de bezichtiging!

Kortom, de woningmarkt staat aan het begin van grote veranderingen met start-ups als Spacio en Relocality. De klant centraal stellen, transparantie en big data zijn de trend. ‘We moeten dichter op de klant zitten’, meent makelaar Gerard de Gier van Hoekstra en Van Eck Makelaardij. ‘Met Spacio kunnen we dat doen’.

Nu gebleken is dat er vraag is naar dit concept gaat Spacio het concept verder uitrollen en Fundament All Media neemt, als partner, leiding over de Europese tak van het bedrijf. ‘Dit is een breuk met de traditionele manier van het vinden van je droomhuis’, aldus Boris Geheniau.