Real estate: it’s a numbers game

Heb jij nog overzicht? Likes, tweeting, retweets, appjes, SEO, SEA, virals, content, data, big data, Google Analytics en conversies. Weet jij nog wat alles is, wat je wanneer moet doen, hoe je deze zaken moet meten, laat staan hoe in te zetten? En al die andere technologische ontwikkelingen dan? Volg je alles nog?

‘Druk, druk, druk’, is vaak een antwoord op de vraag hoe het gaat. Ook in de wereld van de woningbouw. Blijkbaar hebben projectontwikkelaars het zo druk, dat een keer ‘druk’ zeggen niet meer genoeg is. Nee, ‘druk, druk, druk’ beschrijft de situatie veel beter. Maar is het ‘druk, druk, druk’ hebben ook synoniem voor dat het ‘goed, goed, goed’ gaat?

Virals, shares en SEO

De wereld is de afgelopen zeven a acht jaar enorm veranderd. Natuurlijk zijn de woning-verkopen gekelderd, maar ook de omgeving is veel complexer geworden. De invloed van (digitale) technologische ontwikkelingen zijn gigantisch. Natuurlijk op ons sociale leven, maar ook op de manier waarop we ondernemen. De consequenties voor een projectontwikkelaar, makelaar of anderzijds een verkoopmanager zijn omvangrijk. Doelgroepen zijn op heel veel verschillende manieren te bereiken, ze zijn goed en specifiek definieerbaar en alle resultaten zijn meetbaar. Er kan precies nagegaan worden hoeveel traffic en conversies nodig zijn om het gehele nieuwbouwproject uit te verkopen. Het enige probleem is: het kost veel tijd om dit uit te zoeken. Heel veel tijd. Dan zijn er ook nog al die communicatiekanalen waar uit gekozen moet worden om de traffic en conversies te realiseren.

Screen Shot 2014-03-25 at 9.38.48 AM

 

Omdenken!

Juist doordat de omgeving van de projectontwikkelaar veel complexer is geworden schuilt er een groot voordeel in deze complexiteit. Degene die wel weet hoe het spel gespeeld moet worden, creëert namelijk een aanzienlijk concurrentievoordeel. Met de ervaring, kennis en vaardigheden van Fundament All Media en zusterbedrijven Radyus (online adverteren) en Xpect Kemps (content) kan dit concurrentievoordeel direct benut worden. Door inzicht te krijgen in de data en hiernaar te handelen zet je de stap van ‘druk, druk, druk’, naar ‘goed, goed, goed’. Oftewel: ‘rendement, rendement, rendement’.

Meet us!

Kom naar onze ‘bootcamp’ dag. Na de zomer organiseren we een dagdeel om uit te leggen hoe we dit concurrentievoordeel te creëren. Wij hebben een template ontwikkeld om jouw doelstellingen in de verschillende fases van een project (vooraankondiging, pre-sale en verkoop) te behalen. De complete user interface, user experience en het ontwerp zijn er op gericht om de aandacht van de bezoekers vast te houden en uiteindelijk het inschrijfformulier in te vullen. Leads verzamelen, daar gaat het om. Vervolgens kunnen er allemaal modules aangesloten worden om de campagne te optimaliseren. Niki-plugin voor het actuele woningaanbod, mailings via Mailchimp, SEO om goed vindbaar te zijn om Google en online advertenties op bijvoorbeeld Facebook.

Devices_small (1)

Alle data van het project is overzichtelijk weergegeven in de module BuzzArt. Het responsive dashboard verzameld alle relevante data over het project, interpreteert de data en geeft advies. Door het project te benchmarken met 1500 projectwebsites en naast een template te leggen voor het campagne voeren, weet BuzzArt precies wat er moet gebeuren en wanneer.

Winning the numbers game

Door nieuwsgierig te blijven naar wat er allemaal gebeurd in de technologisch wereld, door die dingen eruit te pikken die voor jouw project interessant zijn. Onze ‘bootcamp’ geeft je de kans om in één dag wijs te worden en een reuzensprong te maken naar het winnen van ‘the numbers game’.

Screen-shot-2013-12-12-at-6.16.34-PM