Persbericht: Gaat Niki naar Amerika?

Partnership en Big Data, dat waren dé thema’s van Real Estate Connect 2014, dat van 14 tot en met 17 januari in New York plaatsvond. De Groninger Boris Geheniau, directeur van Fundament All Media, was dit jaar een van de keynotesprekers.

Zijn verhaal over marketing van nieuwbouwwoningen in Nederland via het gezamenlijke portal Niki sloot naadloos aan bij de hoofdthema’s van REC. ‘Sinds Real Estate Connect hebben verschillende Amerikaanse vastgoedontwikkelaars belangstelling getoond voor Niki.’

Tijdens zijn presentatie vertelde Boris Geheniau de conferentiegangers over zijn activiteit als drummer. ‘Ik ga niet in mijn eentje op het podium zitten trommelen, maar treed op samen met een zanger en een basgitarist.’ Volgens hem is strategisch samenspel ook in de wereld die vastgoed heet steeds meer een must.

In het geval van Niki leidt het tot forse kostenbesparingen voor afzonderlijke deelnemers en tot innovatie van het portal tegen gedeelde kosten. En, minstens zo belangrijk, tot een schat aan marketingdata over zoekgedrag van woonconsumenten, locatietrends en stijltrends.

Big Data wordt bij online woningmarketing de grote ‘game changer’, zoveel is duidelijk na Real Estate Connect. Wat zijn de nieuwste woningtrends, wat zijn belangrijke demografische ontwikkelingen, waar zitten ‘slimme’ leads? De vraag is natuurlijk hoe je die enorme databerg snel toegankelijk en productief kunt maken. In je eentje lukt dat niet. Het is volgens Boris Geheniau een extra reden voor ontwikkelaars, bouwers en makelaars om te kiezen voor strategische samenwerking zoals met Niki.

Wat Big Data is vanuit het perspectief van de consument? De kwaliteit van je toekomstige droomhuis, zo verwoordde een spreker het tijdens Real Estate Connect.