Nieuwbouw adverteren: Projecten en huizen vliegen de deur uit

Het is intussen geen nieuws meer dat de meeste huizen gezocht worden in augustus. Dit is dan ook de tijd dat je onder de aandacht van de doelgroepen moet komen, dat is logisch. Belangrijk hierbij is de juiste mix van online en offline kanalen.

De voor de hand liggende online kanalen zijn natuurlijk Google Adwords, Facebook ads, Marketplaats (huur) en natuulijk aanwezigheid op de diverse sociale kanalen naast de nieuwbouw projectwebsite.

Een paar weken geleden kwam ik in contact met een voor mij nieuwe en interessante manier van nieuwbouw en/of vastgoed adverteren: vliegvelden! Nu zult u denken die Geheniau ziet ze vliegen maar wellicht dat dit helemaal zo gek nog niet is.

Zoals gezegd vinden de grote zoekbewegingen naar nieuwe huizen plaats in de maand augustus. Tijdens mijn vele presentaties, filosofeer ik samen met de zaal over het waarom die zoekbeweging vooral in augustus plaatsvindt. We komen eigenlijk altijd tot de conclusie dat dit komt omdat gezinnen samen op vakantie geweest zijn, de rust hebben gevonden om het met elkaar te hebben over de toekomst en dat de gezinsjaarplanning van augustus tot augustus loopt (de zomervakantie).

vliegveld2

Steeds meer gezinnen gaan op vakantie met het vliegtuig en dan niet via schiphol maar via de regionale vliegvelden….zie hier de logica van adverteren op een vliegveld;-)

  • Voordelen (bijvoorbeeld Rotterdam Airport):
  • 6 miljoen passagiers
  • Gemiddelde verblijfsduur 1 uur
  • 75% hoog opgeleid
  • Digitaal scherm groot in de vertrekhal
  • Campagne per 4 weken
  • Kosten vanaf € 7100,-

Omdat het ook nog eens mogelijk is via een carrousel te adverteren kun je met meerdere projecten een maand lang op het juiste moment bij een doelgroep die receptief is tegen weinig kosten verrassend onder de aandacht komen.

Deze manier van adverteren lijkt mij zo slim en sterk dat ik je graag hiervan op de hoogte wilde brengen.

Lijkt je dit ook interessant? Neem contact op met ons!