Het gras is altijd groener…

Waarom iedere voetbalclub een steeds groter, moderner, nieuwer stadion wil, is voor de hand liggend: de toeschouwers passen er niet meer in, de veroudering slaat toe of de concurrent heeft of krijgt dat ook. Het verhaal van het gras dat altijd groener is bij de buurman, maar soms met bestaande materialen, slim nadenken en het juiste verhaal makkelijk te overtreffen valt. dekuipgroeit.nl

In twee weken tijd een website van concept tot oplevering opzetten is altijd een uitdaging. De opdracht van het Feijenoord Founders Consortium (FFC, bestaande uit BAM, AM en Siemens) was helder: hun plan voor de vernieuwbouw van het huidige stadion, De Kuip, promoten via een website. Kortom, onderdeel uitmaken van het strategisch team om het winnende plan te bieden. Gelukt! Het plan van FFC is gekozen tot winnend plan.

Wander Evers: ‘dekuipgroeit.nl geeft in één oogopslag een helder beeld van het plan: niet slopen maar behouden, niet nieuw maar verbouwen. Ambities, ontwerp en updates met 1 klik te bereiken. Toegankelijk in beeld en woord, maar vooral ook interactief door het bewust contact leggen met supporters. Supporters die voor alles hun eigen Kuip niet kwijt wilden, de unieke sfeer koesteren en daardoor bang waren voor totale nieuwbouw.’ Booming was het bezoekersaantal op de site. En daarmee natuurlijk het succes van het plan van het FFC. Dat weten we door te meten.

De look en feel van de website sluiten nadrukkelijk aan bij de sfeer van het stadion. Supporters herkennen de club èn hun eigen gevoel erin en tonen zich betrokken bij het plan. Praktisch is dat ingevuld met ‘Jouw idee’, waarop supporters hun eigen ideeën en meningen kwijt kunnen. Uniek is dat daar ook echt iets mee gedaan wordt.

dekuipgroeit.nl groeit het komende half jaar uit tot een informatieve website, waarop de laatste ontwikkelingen in het ontwerp en bouwproces op de voet worden gevolgd. Volg je mee?

Meer informatie: we@fundament.nl

Wander Evers