Het best bewaarde geheim van Scheveningen

Neem een ruig gebied, een haven bijvoorbeeld, een middelgrote stad in Nederland, een gematigd klimaat en dito gehumeurde doelgroep en je hebt de ingrediënten voor een spannend plan: het social promoten van nieuwbouwproject WERF07 in de haven van Scheveningen.

Het door ons gestelde doel: how to build a social media audience. Op z’n Amerikaans dus, maar wel met de nuchterheid van Fundament All Media.

Samen met De Mannen van Schuim een strategisch plan bedacht met social media in de hoofdrol. Er is geen middel onbenut gelaten om een doelgroep te vinden voor dit project. Daarbij staan naast de al beschreven ingrediënten een aantal zaken voorop: eerlijk zijn, beeldend vertellen en intensieve betrokkenheid genereren. Luxe in dezen: we kregen de vrije hand van projectontwikkelaar en makelaar! Wat een prettige samenwerking en topresultaat levert dat op!

werf07blog-LR

Eerlijk duurt het langst is ook hier weer bewezen: foto’s tonen van het gebied, daarbinnen de nieuwbouw schetsen en alleen vertellen wat al vast staat. Met beelden het verhaal neerzetten via Facebook, Twitter, maar ook Instagram. Een intensieve campagne waarbij geïnteresseerden in korte tijd met steeds nieuwe informatie betrokken zijn bij de ontwikkeling, uitmondend in een succesvolle inspiratieavond op 4 juni jl.

Vanuit het standpunt ‘meten is weten’ is alle communicatie aan de achterkant meetbaar gemaakt. Het onderbuikgevoel tot ondergeschoven kindje gemaakt en puur wetenschappelijk gekeken hoe het publiek waarop reageert. En daar weer op ingespeeld: met maar liefst 16% conversie kun je gerust spreken van geslaagde communicatie.

Boris Geheniau: ‘Omdat alles te meten is, weten we vrij precies wie geïnteresseerd is en naar de inspiratieavond komt. Dat is niet alleen leuk en interessant, maar vooral ook nuttig: de informatievoorziening is afgestemd op de doelgroep, we weten wat hen bezighoudt, waar ze behoefte aan hebben. Daar spelen we op in! Eng? Welnee, in een oogopslag begrepen worden, wil toch iedereen? Met het halve woord dat dan nog gewisseld kan worden, kunnen potentiële kopers aangeven wat hun specifieke wensen zijn. Wie wil er nou niet wonen in een deels zelf vormgegeven – en daarmee – ideale woon- en werkruimte?’

‘Typisch Fundament All Media: data leidend laten zijn in het bereiken van precies de juiste doelgroep. Daarmee kunnen we voorspellen wie de echte kopers zijn. Die vervolgens weer nauwkeurig aan te kunnen spreken doet de rest. En dat allemaal door niet te kiezen voor veiligheid (=risico uitsluiten), maar voor risico nemen. Dat is projectontwikkeling toch ten voeten uit?’

Meer weten over deze nieuwe methodiek van succesvolle nieuwbouw communicatie: bg@fundament.nl

Boris Geheniau
bg