Hèb eens het lef…

De overeenkomst tussen De Mannen van Schuim en Fundament All Media is snel gevonden: de lefgozâh stijl van campagnes voeren. Dat is anders dan oldschool marketing trajecten uitzetten, het is eigenlijk de zakelijke variant van omdenken. Want waarom zou je altijd op dezelfde manier je budget uitgeven? Elk project, elk huis en elke koper is toch ook anders? Uniek te noemen? En omdat De Mannen van Schuim daarin geen uitdaging uit de weg gaan en Fundament All Media die unieke propositie meetbaar inzichtelijk maakt is het project WERF07 zo’n succes. Met dank aan de projectontwikkelaar die het lef had!

WERF07 is het schoolvoorbeeld van dat het ook anders kan. Nee, anders moet! Het bewijst namelijk dat online adverteren wel werkt. En dat je binnen no time met bijna uitsluitend online adverteren zomaar 30% van alle te verkopen units in optie uit hebt staan. Hoe?

Door simpelweg het aloude principe van 80% offline, 20% online adverteren om te draaien. Door alles wat je online doet te meten en met die gegevens de campagne bij te sturen. En dat betekent dan dat je maar liefst 80% van je campagne custommade kan maken. Waardoor kopers zich persoonlijk aangesproken en betrokken voelen. Juist die elementen leiden tot conversie.

WERF07 is een project in de haven van Scheveningen waarbij wonen en werken gecombineerd kunnen worden. Het bestaat uit 20 appartementen en 19 bedrijfsunits, waarvan er negen gekoppeld zijn aan de appartementen. Zonder meer een uniek project, dat vraagt om unieke bewoners die exact passen in het plaatje van zee, haven, rauw, ruimte en vrijheid. Wat je verkoopt is een beleving. Er is nog niets op die plek, maar stel je eens voor hoe het zou kunnen zijn als jij daar woont. Zo’n beleving verkopen is lastig, maar juist met online campagnes heel goed te doen. Door social media in te zetten, veel foto’s te laten zien van het gebied en daarmee het juiste sfeerbeeld op te roepen, maak je mensen enthousiast. Door ze te verleiden creëer je liefde voor het gebied. Feitelijk neem je ze mee op reis. De eindbestemming staat nog niet helemaal vast, maar samen vind je die wel. Een zogenaamde customer journey, waarbij het reisdoel steeds beter zichtbaar wordt, naarmate je verder bent in het ontwikkeltraject. Foto’s, schetsen van de gebouwen, beelden van de leefomgeving, voorbeelden van invulling van de bedrijfsunits, impressies van woonkamers, uitzichten van balkons verenigen belangstellenden in een community.

Duur? Alles is relatief volgens De Mannen van Schuim. Waar je met eenzelfde budget vroegâh zo’n week of twee offline ging adverteren, plaats je nu drie maanden lang – wekelijks bij te stellen – online advertenties.

WERF07 is nu in de ontwikkelfase, schetsen worden bouwtekeningen, wensen worden verwezenlijkt en opties worden omgezet in koopcontracten. We blijven het volgen!

Boris Geheniau
Boris Geheniau