5 minute inspiration on ‘Big Data’

Onlangs sprak ik een oud-student van Diederik Stapel, u weet wel, die frauderende wetenschapper. Een aantal van de wetenschappelijke conclusies die de oud-student had geformuleerd werden teruggetrokken, omdat de data niet goed was. Dit had een enorme impact op zijn carrière. Vanaf dit moment besefte ik me des te meer hoe waardevol het is dat Fundament All Media werkt met kwalitatieve data die altijd klopt, goed bewaard wordt en die ook altijd controleerbaar is. Middels verzamelde data van de afgelopen jaren op basis van 1200 projectwebsites die we in beheer hebben, kunnen we o.a. vaststellen:

  • dat er anno 2015 een mobiele revolutie gaande is, via mobiel wordt 40% meer conversies behaald op de projectwebsites;
  • dat de beste tijd om huizen te verkopen, net na de zomervakantie in augustus is;
  • dat de kosten van Funda ads relatief hoog is en marginale conversies oplevert t.o.v. Google Adwords en Facebook ads;
  • dat consumenten nog altijd op internet zoeken op ‘huizen’ in plaats van ‘woningen’; en
  • dat de gemiddelde oriëntatiefase van een woonconsument, alvorens hij/zij daadwerkelijk overgaat tot koop van een huis, zo’n 18 tot 24 maanden bedraagt.

Slimme data

Door slimme data toe te passen binnen je project leer je klanten beter kennen. Je weet beter wat ze willen en je kunt ze beter helpen. Zoals wij altijd zeggen: ‘data beats opinion’. Op basis van (real-time) data analyses in het dashboard BuzzArt worden campagnes bijgestuurd en geoptimaliseerd. Je hebt met 1 druk op de BuzzArt knop waardevolle gegevens in handen, waarmee je effectief en succesvol de verbinding en dialoog aangaat met je klanten, met als doel: relevante conversies!

Lerende campagnes

Onze campagnes zijn lerende campagnes, waarbij je projectwebsites de backbone zijn van je communicatie. Lerende campagnes zijn meetbare en effectieve campagnes die je vanaf de marktconsultatie tot en met de verkoopfase steeds bijstelt, op basis van data. Slimme data, die voor handen is en waarop je de communicatie plannen kunt baseren. Het distribueren van relevante content op de juiste momenten en via de juiste online en offline kanalen is een onmisbare stap in je campagnes. Het kost tijd en energie om je campagnes goed te managen en tot een succes te maken. Fundament All Media helpt.

Data driven marketing en communicatie… geen excuses meer!